Livet är så värt

Suttit och kollat igenom min blogg som jag startade december 2013.
Det var efter jag hade tagit studenten och varit i DK och jobbade just då 
extra på FS. 
 
Tänk vad mycket som kan hända på 1 ½ år. När jag sitter och läser
om 2013/2014 så är jag så osäker och delvis deppig om framtiden.
Jag minns att jag var så stressad över att jag inte visste vad jag skulle göra,
vad var nästa steg lixx? Eftersom jag ser allting i svart/vitt och alltid har 
mina dagar planerade så var det så frustrerande att inte veta vad jag skulle 
göra nästa timme!
 
Kommer ihåg hur jag velade mellan ett liv i dalarna och ett liv i västragötaland. 
Hur allting kändes så avgörande att om jag gjorde det ena kommer jag aldrig 
någonsin kunna göra det andra. 
 
Har verkligen ett helt annat liv idag. Jag vet vad jag vill jobba med i framtiden, jag 
vet hur jag ska ta mig dit, jag vet vart jag vill bo, jag vet att mina vänner finns kvar 
fast vi kanske inte bor 10m från varandra längre och mina dagar är återigen "planerade". 
2014 va ett tufft år, mycket som "skulle" hända hände aldrig och det som inte fick 
hända hände. 2014 är ett av mina sämre år men ack så lärorikt det var. Fick så mycket
kunskap om vem jag är, vad jag vill osv. Gav mig en bra grund att stå på till 2015 som verkligen 
hittills bara briljerar. Tänk vad spännande och veta vart man står om 5 år, men skynda långsamt!!
 
Man blir väldigt stark av att misslyckas och göra fel. 
 
xx
llejons
 
 
 
 

Kommentera här: